ENDODONTİ

Kanal Tedavisi

Endodonti tedavisi, yaygın olarak kanal tedavisi olarak biliniyor. Bu tedavi, iltihaplanmış diş sinirinin tedavi edilmesini içeriyor. Tedavi sürecinde, sinire ek olarak dişte meydana gelen çürükler de tedavi ediliyor. Genellikle bu sorun, dişte veya diş etinde ağrı ve şişkinlik olarak ortaya çıkıyor. İltihabın yoğun olduğu durumlarda, ağrı daha da fazla olabiliyor.

Endodonti Tedavisi

Tedavinin ilk aşaması muayeneyi içerir. Diş hekiminin yaptığı muayenenin ardından, tedavinin uygulanacağı bölge lokal anestezi ile uyuşturulur. Böylelikle hasta işlem sırasında hiçbir şey hissetmez. İlgili bölge uyuşturulduktan sonra çürükler temizlenir ve sorunlu olan sinir tedavi edilir.

Bir sonraki aşamada ise hastanın konforlu bir şekilde yaşamına devam etmesi için şekillendirme işlemi uygulanır. Şekillendirme tamamlandıktan sonra, uygun dolgu malzemeleri kullanılarak işlem tamamlanır. Günümüzde, doğal diş yapısına uyan dolgu malzemeleri kullanılıyor böylece kanal tedavisinin ardından, dişler arasında herhangi bir renk uyuşmazlığı ortaya çıkmaz.

Kanal Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Kanal tedavisinin süresi, yapılacak olan işleme göre değişkenlik gösterir. Ayrıca tedavi yapılacak diş sayısı da toplam tedavi süresi üzerinde etkili bir rol oynar. Tedavi süresi, diş hekimin yaptığı detaylı muayene sonrasında ortaya çıkar.

Kanal tedavisi, bir seansta tamamlanabileceği gibi iki ya da üç seansta da tamamlanabilir. Buna ek olarak, eğer diş etinde veya diş kökünde herhangi bir iltihaplanma varsa, tedavi daha uzun sürebilir. Tedaviden önce, ilk olarak diş etinden meydana gelen bu iltihaplanma tedavi edilir.

Neden Tedavi Öncesi İltihap Tedavisi Yapılıyor?

Dişlerimiz vücudumuzun en hassas yerlerinden biri olarak sayılır. Bunun yanı sıra, diş etlerinde veya diş köklerinde meydana gelebilecek herhangi bir iltihaplanma, kan yoluyla vücudun diğer bölgelerine de taşınabilir. İltihaplanma tedavi edilmeden başka bir tedavi uygulanırsa, bu risk daha da artar. Bu nedenle kanal tedavi öncesinde diş ekimleri ilk olarak, uygulamanın yapılacağı bölgedeki diğer sorunları tedavi eder.

Endodonti Kime Uygulanır?

Endodonti tedavisi, yapılan muayenenin ardından farklı yaştan hastalara uygulanır. Dişinde çürüğü olan ve diş sinirinin tedavi edilmesi gereken çocuklara, yetişkinlere ve yaşlılara bu tedavi uygulanır.