ORTODONTİ

Ortodonti Tedavisi

Ortodonti, yetişkin ve çocuklarda görülen diş ve çenek bozukluklarının giderilmesini sağlayan bir diş hekimliği tedavi yöntemi olarak bilinir. Ortodontik tedavi kapsamında çene darlığı, çapraşıklık ve alt çene sorunları ortadan kaldırılır.

Çene darlığı genel olarak kişinin ağız konforunu etkilerken çapraşıklık ise estetik olmayan bir görüntünün ortaya çıkmasına neden olur. Diş hekiminin yaptığı kapsamlı muayene sonrasında kişinin herhangi bir ortodonti tedavisine ihtiyacı olup olmadığını belirlenir.

Ortodonti Tedavisi Nasıl Yapılır?

Ortodonti tedavisi, kişinin yaşına ve ağız yapısına göre özel olarak planlanır. Diş hekimi, detaylı muayene sonrasında ihtiyaç duyulan tedaviyi belirler. Diş ve çene bozukluklarını gidermek için en yaygın olarak kullanılan tedaviler ise braket olarak karşımıza çıkar. Bu tedavi kapsamında diş teli takılarak dişlere ve çeneye şekil verilir.

Diğer bir tedavi yöntemi ise braket kullanılmadan yapılan tedaviler olarak öne çıkıyor. Braket kullanılmadan yapılan tedaviler özellikle yetişkinlerde uygulanır. Sabit tutucular ve hareketli tutucular da diş ve çene tedavileri arasında yer alır.

Diş Teli Tedavisi

Diş teli tedavisi, diş dizilim bozukluklarını ortadan kaldırmak için uygulanır. Bu tedavi, porselen diş teli veya metal diş teli şeklinde gerçekleştirilebiliyor. Ayrıca invisalign olarak da bilinen telsiz ortodonti tedavileri de diğer bir seçenek olarak karşımıza çıkıyor. En doğru tedavi, diş hekiminin hastayı muayene etmesinden sonra belirlenir. Hastanın diş ve çene sorunlarını gidermek için en doğru tedavi planlanır.

Tedavi Ne Kadar Sürer?

Tedavinin süresi, uygulanacak olan tedaviye göre değişiklik gösterir. Braket ve tel gibi tedavilerin tamamlanması bir yıl sürebilir. Tedavinin başarılı sonuçlanması ve kısa sürede tamamlanması için ağız ve diş bakımına özen göstermek gerekir. Tedavi süresince düzenli olarak kontrol için diş hekimini ziyaret etmek de gerekir.

Kimler Tedavi Yaptırabilir?

Diş ve çene tedavileri için herhangi bir yaş sınırı bulunmaz. Birçok durumda, diş ve çene yapısını düzeltmek için uygulanan tel tedavileri genç yaşta başlar. Süt dişlerinin dökülmesinden sonra, tedavi süreci planlanır. Tedavi sürecinin erken başlaması, sonuçların daha başarılı olmasına izin verir. Bunun yanı sıra yetişkinlerde de diş ve çene tedavileri planlanır.