PERİODONTOLOJİ

Diş Eti Hastalıkları Tedavisi

Periodontoloji, diş etinin yanı sıra diş etini destekleyen dokuları da inceleyen bir diş hekimliği alanı olarak bilinir. Diş etlerinde yaşanan kanama, hassasiyet veya çekilme gibi sorunlar, tedavi edilmemesi durumlarda daha da ilerler. Özellikle iltihaplanma veya diş eti şişkinliği, diş eti dokusunda meydana gelen sorunları işaret eder.

Diş eti kanaması, diştaşı birikimi, ağız kokusu, diş eti çekilmesi veya büyümesi, dişi saran alveol kemik kayıplarının tedavilerini ve cerrahilerini kapsamaktadır.

before after
Periodontoloji Hastalıkları ve Tedavi Süreci

Diğer tüm diş hekimliği alanında olduğu gibi diş eti tedavileri de diş hekimi tarafından yapılan detaylı muayene sonrasında planlanır. Bazı durumlarda, diş eti tedavilerine ek olarak diş ve çene tedavilerinin de aynı anda planlanması gerekir. Tedavi planları, cerrahi olmayan diş eti tedavileri, cerrahi diş eti tedavileri ve estetik amaçlı diş eti tedavileri şeklinde olabilir.

Ağız Kokusuna Karşı Diş Eti Tedavisi

Ağız kokusu istenmeyen sorunlar arasında yer alır. Bu sorunun ana kaynağının belirlenmesi, tedavi için gerekli en önemli adım olarak görülüyor. Ağız kokusunun kaynağı çürük bir diş olabileceği gibi diş eti sorunları da olabilir. Bu nedenle düzenli diş hekimi kontrolü sayesinde diş eti problemlerinden kaynaklı ağız kokusunun tespit edilmesi ve tedavi edilmesi günümüz tedavi yöntemleriyle mümkün olur.

Diş Eti Çekilmesi

Birçok nedenden dolayı diş etleri geriye doğru çekilebilir. Dişin köklerini açığa çıkaran bu sorun, tedavi edilmezse diş hassasiyetine ve hatta daha da ileri aşamada diş kaybına neden olabilir. Diş eti çekilmesi, diş hekimleri tarafından cerrahi olmayan yöntemlerle tedavi edilir. Ayrıca diş eti çekilmesiyle ilişkili diğer diş ve diş eti dokusu tedavileri de uygulanır.

Estetik Diş Eti Uygulamaları

Estetik diş eti uygulamaları, periodontoloji alanına girdiği kadar estetik diş hekimliği uygulamaları alanına da girer. Bu uygulamalar planlanırken, hem estetik görüntü hem de diş eti sağlığı ön planda tutulmaktadır. Estetik müdahale öncesinde, mevcut diş eti rahatsızlıkları tedavi edilir. Ayrıca bu uygulamaları porselen diş kaplaması veya kompozit veneer gibi diğer estetik diş uygulamalarıyla birleştirmek de mümkün olabilmektedir. Genellikle estetik diş eti uygulaması, diş eti uzaması durumunda uygulanır. Diş eti uzaması devam eden bir durum olduğu için estetik diş eti tedavisinin düzenli olarak uygulanması gerekir.